Isnin, 7 Januari 2013

0
Komen

APA ITU "SLIP DISC" DAN KAEDAH RAWATANNYA..

Apa itu SLIP DISC??

Struktur tulang belakang manusia, terdapat 'jelly-like structure' yang dipanggil 'disc'. Disc ini bertindak sebagai pelindung atau kusyen pad diantara tulang-tulang di bahagian tulang belakang.
Slip Disc terjadi apabila disc yang menjadi kusyen antara tulang-tulang ini membengkak atau membenjol atau tersasar dari keadaan asalnya.


Disc yang membengkak ini akan menekan urat-urat saraf berhampiran. Kebiasaanya kesan slip disc akan mengakibatkan kebas-kebas dan sakit yang tidak terhingga dibahagian pinggul seterusnya ke kaki dan ke bawah.



BAGAIMANA "SLIP DISC" TERJADI??

Cara mengangkat beban yang salah
Duduk atau baring dalam keadaan postur badan yang tidak betul
Membongkok terlalu lama
Angkat beban yang terlalu berat
Kecederaan ketika bersukan terutamanya bagi yang terlalu ghairah mengangkat berat di gym.


KAEDAH RAWATANNYA??

TIADA ubat untuk menghilangkan penyakit ini selama-lamanya. Cuma terdapat beberapa pendekatan bergantung pada severity slip disc itu sendiri, iatiu:

1)Physiotherapy – menjalani sesi dengan pakar yang menunjukkan kaedah senaman yang betul untuk menguatkan otot. Ini termasuklah sesi rawatan menggunakan tuala panas pada bahagian sakit.

2) Stereoid – Untuk kesakitan biasa, suntikan stereoid dapat menguatkan otot belakang dan mengurangkan kesakitan

3) Pembedahan – Ini adalah langkah terakhir di mana bahagian tulang dan disc yang terkeluar akan dikikis. Untuk kes yang lebih serius, kepingan besi akan dimasukkan untuk menyokong tulang belakang

4)Rawatan thermal seperti bersauna adalah digalakkan bagi mengurangkan sakit.

Tetapi slip disc boleh berulang jika kita melakukan perkara-perkara salah terhadap tulang belakang kita.



Bagaimana Premium Beautiful Corset boleh membantu Slip Disc??


PREMIUM BEAUTIFUL didatangkan dengan tetulang yang disulami cahaya infra merah jarak jauh (Far Infra red Rays) yang berfungsi mengatasi masalah sakit tulang belakang seperti bongkok, slip disc, sakit pinggang dan lenguh-lenguh serta sakit sendi. Suntikan Far Infra Red Rays (FIR) paling banyak dalam tetulang bengkung (waist nipper) untuk memberi rawatan thermal yang berterusan. PB juga dapat membantu mengekalkan badan dalam keadaan postur yang betul sepanjang hari. Secara tidak sedar kita akan sentiasa berada dalam keadaan postur yang betul dalam kegiatan seharian. Dengan pemakaian yang berterusan PB dapat membantu melindungi tulang belakang kita. Ingat tulang belakang (backbone) adalah penting untuk dilindungi!

FIR dari cahaya matahari kaya dengan vitamin D yang baik untuk kesihatan tulang. Ianya telah digunakan untuk mengatasi osteoporosis (tulang rapuh) dengan membina keseimbangan kalsium dalam tubuh. Dengan menigkatnya kadar penyerapan vitamin D dalam tubuh, dapat meningkatkan penyerapan kalsium . Ini membantu pembentukan dan pembaik pulihan tulang dan mencegah penyakit-penyakit tulang termasuk slip disc dan artritis.


Bagaimana BVSM boleh membantu Slip Disc??

DENGAN BIO VELOCITY SLEEP MATE (BVSM)....PELAPIK TILAM yang disuntik dengan tenaga Garam Laut Dalam selain dapat memulihkan sistem saraf dapat membantu;
~ mengurangkan tekanan
~ menghilangkan kesakitan otot,
~ melegakan sakit belakang
~ mengurangkan ketegangan leher
~ melegakan rasa kebas

Jadi dengan tidur sepanjang malam di atasnya memberikan lebih keselesaan sewaktu tidur, mengurangkan tekanan tidur yang lebih lena tampa kesakitan!!!

SESUNGGUHNYA TIADA HAD BATAS KEKUASAANMU.




Anda Suka?? Klik LIKE n SHARE!!!...Anda berminat?? Terus ke E-Shop@Online Order!!!..Tqvm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan