Khamis, 13 Disember 2012

1
Komen

KOMPILASI TESTIMONI ECZEMA/RUAM


TESTIMONI 1 (Bio Ever)
(Perkongsian dari Norlidah Nordin)


Nak cita skit..sehari sblm raya baru ni, saya dikunjungi sahabat sekolah yg lama 

x berjumpa Mej Lokman Hakeem bersama anak sulungnya..borak punya borak rupanya, anaknya si kak Long ni kena Eczema..lama dah sbb pi mandi kat air 
terjun sambil main2 pasir masa tu..lama jugak kena dah katanya..bila saya tgk..
kesiannnn sbb nampak sgt kering & merekah2 akibat selalu digaru kegatalan. Pelbagai ubat su
dah dicuba..namun masih belum menampakkan hasil. So dia 

pun berminat nak try BE hasil perkongsian dr rakan2 kat STG ni..

Pd hari ke-3, hari Isnin, kami berkumpul di rumah nenek Y'da Waty utk beraya (small gathering gitu)..kawan saya ni tetiba masa br tiba trs ckp "weh cer ko tgk tangan anak aku tu"..makkkk takutnye masa tu..suara kawan aku nih garang btul..tau la sojar...hehe rupanya tangan si kak long ni dah ada perubahan yg positif..dah lembut & tiada kesan rekahan lg..nampak moist je masa tu..syukurrr alhamdulillah..katanya lg, masa tidur malam pun dah kurang menggaru sbb dah x terasa sgt dah gatalnya..


TESTIMONI 2 (Garam Buluh)
(Perkongsian dari Cikgu Siti)


Buat pertama kalinya sy melihat pesakit eczema kronik, adik daniel berusia 6 tahun dan akan ke sekolah 4 januari ni, beliau tlh menanggung azab yang sangat perit, sesiapa pun yg melihatnya akan mengalirkan air mata, melihat azab yg ditanggung. Pertama kali sy melihatnya, seluruh badan beliau mengeluarkan darah kerana dikeruk oleh daniel, merata tempat telah dirujuk, doktor pakar kulit pun dah pergi tapi masih x berubah...

Alhamdulillah, selepas sy memperkenalkan garam buluh, dgn izin Allah, hanya 10 hari Daniel nampak pulih, sihat, ceria...dan blh ke sekolah utk menjalani peperiksaan Dianogstik Thn 1..Doa saya semoga Daniel terus sembuh dan sembuh seperti kanak2 lain...amin.


TESTIMONI 3 (Garam Buluh & Mineral Cofee)
(Perkongsian dari Ann Adlina)


Kelmarin, pagi isnin, aku ada terperasan Ayra (my almost 3 y.o doter) naik ruam kt bdn dia.. tp sbb skit je, dgn selamba je la antar Ayra ke taska. tp bila balik dari taska ptg ni, aku tgk ruam2 dia dah naik 1 BADAN..!! byk giler mcm demam campak keladi tu. err.. korg tau ke campak keladi tu camner? terus berdezup aku bawak gi jumpa doktor kt klinik. doktor pun ckp mcm campak TAPI AYRA TAK DEMAM PUN..!! so doktor pun xleh la declare tu confirm campak. nway, doktor still bg losyen calamine & ubat tahan gatal. balik rumah.. lepas mandi, abis seluruh badan Ayra aku lumur ngan losyen & bg telan ubat. esok pagi nya pun gitu. blk ptg semalam dr taska, aku tgk ruamnya mcm bertambah byk. gelisah maknya ni.. tuhan je la tau.. huhu.
..

last2, sbb hilang kepercayaan kt ubat2 yg doktor tu bagi (aku lak jadi doktor! apa kes? hehe..), petang smlm aku dah x letak losyen tu. tp aku gi bukak paket GARAM BULUH yg dekat berabuk tersimpan dlm drawer aku tu & campur dgn air. FUHHH...!! baru den tau BETAPA BEST NYA BAU DIA. wargh! hahaha... tp sbb nk anak baik punya psl, aku buat2 tak bau je menda alah tu. hehehe.. aku rendam kain bersih kt dlm air garam buluh tu & lap pelan2 seluruh badan Ayra. aku biar dia kering sendiri, then baru dipakaikan baju. then aku bancuh Mineral Coffee (yg ada garam buluh juga) & bagi Ayra minum skit.


so konklusinya aku x bagi lgsg ubat yg doktor tu smlm. huhu... sungguh2 aku tawakal kpd Allah..


pagi td bangun tdo, nk siap2 gi keja, aku ter perasan gatal2 Ayra dah hampir2 TAKDE!!! wah! wah! wah! mcm x percaya je.. Terima kasih ya Allah..!! Engkau pertemukan daku dgn produk2 yg hebat ini.. dan dgn izinMu, kesihatan anak2 & keluargaku terpelihara..


TESTIMONI 4 (Bio Ever &  Sabun Marine Essence)
(Perkongsian dari Nurul Huda)


Pd yg kurang jelas:Sy mandikan Adam dengan Sabun Marine selepas sedar badan dia tumbuh biji2 halus

dan besar pada muka.Igtkan ruam panas biasa tp bila tgk makin melarat sampai ke kaki saya
sapu ngan BE byk2.lumur kt tempat yg naik ruam2 tu.

Alhamdulillah dah mula nmpk kering,
dan kecut.kulit Adam dah halus semula(sebelum ni kulit rasa kasar dan tebal).Lega sgt sbb dia 

pun takde demam2. Tq Allah.Sesungguhnya semua penyakit ada ubatnya KECUALI mati.


TESTIMONI 5 (Sabun Marine Essence)
(Perkongsian dari Naura Auni)


Alhamdulillah. Baru dapat call dari pengguna Sabun Marine Essence di Sri Manja, Jln Klang Lama. 
Beliau sekeluarga (termasuk anak2) memang ada masalah kulit kering dan gatal (eczema). Memang tak boleh menggunakan sabun lain kecuali sabun yang di suggestkan oleh doctor iaitu sabun Oilatum. Kegatalan dan kulit kering kurang, tapi bila duk ofis yang beraircond, mesti bermasalah gatal2 dan kering. Juga bermasalah kelemumur di kepala.

Berbeza selepas 2 minggu beliau sekeluarga menggunakan Marine Essence. Tiada lagi masalah bila duduk di tempat ber aircond. Kulit terasa lembap, semakin halus dan lembut. Yang paling menarik BEST, kelemumur di kepala dah tak de. Kaler jeragat pun dah cerah. Syukur. Tq Allah.

TESTIMONI 6 (Sabun Marine Essence)
(Perkongsian dari Farra Dalila)


Nama sabun yg cantik dan kehijauan ni Marine Essence Beauty Bar~luaran sgt cantik dan nmpk tenang jeeee..hijau kann..dalaman dia haruslah bagussss~~hehe..

Dh guna beauty bar ni since bulan lepas lg..wangiiii sgt..
Ari tu my lil son,Adam jd gatal2/ruam kt blkg (bekas2 diapers kot),pastu trus la sabunkan dia dgn beauty bar ni setiap kali mandi..Alhamdulillah..kejap je dh smooth blk..part ibu Adam plak,haaa..yg ni pg td baru prasan~~'pasir-pasir' kt blkg badan dh hilang???bestnyeeee...TQ Allah*



>> sgt sesuai utk baby atau org dewasa yg eczema/gatal2 <<


TESTIMONI 7 (Bio Ever)
(Perkongsian dari Musliha Musa)

Trima kasih byk2 coz introduce BE kat saya!!! Rasa mcm x percaya je, 3 hari sapu BE, eczema kat tapak tgn saya terus hilang. Saya boleh tido dgn lena tanpa perlu mkn pil utk ilangkan gatal2 yg saya dah mkn sejak 3 thn lalu. Rasa bertuah sgt coz dh ada penyelesaiannya sdgkan sblm ni doktor pakar kulit pun ckp penyakit eczema saya ni x boleh sembuh. Tp BE dah buktikan semua penyakit ada ubatnya. Alhamdulillah..syukur sgt2... mmg byk hikmahnya saya try BE ! MMG BE betul2 MAGIC CREAM !!!!! 


TESTIMONI 8 (Bio Ever)
(Perkongsian dari Siti Fatimah)

Masa balik raya hari tu....
Adik saye yg no 2, yg doktor tu, baru first time beli BE...Sebelum ni main cilok2 mak punye je...hehe
So dia sapula puas2 BE tu termasuk kat tempat
eczema (kat kanan & kiri pinggang) anak dia yg 7 bulan..
Mmg bnykla kat bahagian pinggang tu...Kasar2 kulit dia...Pas sapu bape min camtu, dia kata anak dia dok garu2 & gatal...Saye cakap xpe...sapu je lagi...mmg tindakbalas dia camtu....Sbb macam anak adik saye yg no 3 camtu gak...Ada eczema kat celah peha dia dah ok...So dia continue jela sapu...saye suruh minum air bnyk2 je....Bagi cepat abis buang sume....
Hari ke 3 lepas sapu BE tu....Pagi2 tu saye turun, dia cakap ada berita baik...Ingatkan mende....rupanye dia kata eczema anak dia dah ok...Dah elok terus....alhamdulillah...syukur....Rasa sgt cepat betul proses pemulihan dia...Sampai hari ni pun, dia kata eczema anak dia dah xde dah...
Alhamdulillah...syukur sgt2...


PRODUK PILIHAN


 



Anda Suka?? Klik LIKE n SHARE!!!...Anda berminat?? Terus ke E-Shop@Online Order!!!..Tqvm

1 ulasan:

  1. Very good website you have here but I was wanting to
    know if you knew of any message boards that cover the same
    topics discussed in this article? I'd really like to be a part of group where I can get feedback from other experienced people that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Kudos!

    Visit my web site: pagesfriends.com

    BalasPadam