Rabu, 10 Julai 2013

0
Komen

EHEM..EHEM..CAMNE PERSIAPAN MALAM PERTAMA ANDA?? DAH PILIH KAT MANA?? MULA DENGAN APA??

Oppsss jangan salah faham ya..saya maksudkan persiapan malam pertama Ramadhan anda!!! Dah pilih kat mana nak solat terawih??...Nak sahur dengan apa??

Seperti biasa saya sekeluarga memilih untuk solat terawih di Masjid Besar Taman U...dan memilih "Mineral Cofee" untuk bersahur...
Ramai juga yang membuat pilihan yg sama spt kami..sehingga stok kopi mineral asyik putus stok kat stokis seawal Syaaban lagi...

NAK TAHU KENAPA KAMI MEMILIH "MINERAL COFFEE"??>>
Aroma istimewa Mineral Coffee berasal daripada bijian kopi Robusta dan garam buluh organik semulajadi dari Korea. Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti magnesium yang dapat meng galakkan penyerapan kalsium dan penggunaannya.Mineral Coffee bukan sahaja memenuhi cita rasa para peminat kopi, malah kandungan "garam buluh" di dalamnya telah meningkatkan nilai nutrisi kopi. 

i) Garam buluh sangat bagus utk kesihatan, customer2 Cina yang selalu duk perabihkan stok bagitau- mereka makan/minum garam buluh utk bagi panjang umur (kesihatan meningkat). Kebanyakan dr kita mmg tak boleh nak minum terus garam buluh ni sb rasa dan baunya tak sedap... tapii.. bila garam buluh terdapat dalam kopi mineral.. rasanya wahh!! sedap betulll!! ini yang sgt special!!

ii) Garam buluh bersifat sangat beralkali..(remember : air zam zam di Mekah sangat tinggi alkali +-14 pH nya, Allah mengetahui apa yg terbaik utk hamba2nya) so ia akan neutralise asid berlebihan dalam badan kita (perut lapar/pedih sb asid) . That's why mereka yang minum di WAKTU SAHUR AKAN MENGURANGKAN RASA LAPAR...BAGUS JUGA UNTUK BANTU ANAK2 YANG BARU MULA BELAJAR PUASA

iii) Sel2 badan kita buat 'kerja' secara optimum dlm keadaan yang beralkali, so sel2 yang dah tak berapa optimum buat kerja akan aktif balik...itu la pasal ada testimoni minum kopi mineral seminggu (2kali sehari)..yang kencing manis reduce sugar level dari 11 kepada 7 takhal org diabetis takut woo nak minum 3 in 1!!.....Pastu kalau biasa2 ada bisa2 tumit dan lutut...pas minum hilang la pulak bisanya (itulah kerja asid)...KALAU BULAN PUASA BAGUS LA BANTU UNTUK BEKALKAN TENAGA DAN KURANGKAN SAKIT SENDI...BOLEHLAH ORANG TUA KITA MEGERJAKAN IBADAH SUNAT TERAWIH LEBIH SIKIT...

iv) Kalau badan anda banyak toksid, dan anda bukanlah pencinta air mineral (minum 3L-5L sehari).. kami galakkan minum garam buluh...dah kalau tak boleh telan yang biasa, meh la minum ngan kopi ni (biasanya sy akan tambah sikit lagi garam mineral dlm kopi ni untuk lebih powerrr)

v) Bagi peminum2 kopi tegar, Kopi mineral mmg mabelesss.. Cukup rasa!! Kalau anda rasa2 nak demam..tengah berdedar2 panas tu, minum 1 cawan kopi mineral panas... dlm setengah jam berpeluh2 then insyaAllah beransur2 lega..

vi) Garam buluh sangat tinggi kandungan Magnesium dalamnya..Magnesium adalah mineral yang sangat bagus sebagai anti stress dan melancarkan perjalanan darah..gud for penghidap migrain n darah tinggi also..



APA KATA MEREKA YANG DAH CUBA>>>
Ramai yang dah cuba Mineral Coffee masa puasa tahun lepas..dan dah jadi peminum tegar sekarang ni...
Ada juga yang dah cuba masa puasa ganti n puasa sunat sebelum ni...
Ini antara komen mereka...

i) Adik Haikal ,SKTDS~" Saya dan adik sangat suka minum kopi mineral ni, pagi2 kami tak ngantuk kat kelas lagi..pastu bulan puasa kurang rasa lapar dan kurang penat banding ngan sebelum ni..yang besstt skami dapat puasa penuh tahun lepas..terima kasih Mama sebb bagi kami minum kopi mineral"

ii) En.Sabri, UTM~"Saya minum kopi mineral masa sahur dan lepas berbuka puasa..Alhamdulillah pagi saya rasa lebih fokus pada kerja walaupun puasa..rasa kekal bertenaga, kurang rasa lapar...Pastu saya ni mmg ada masalah gastrik tapi dengan amalkan kopi ni..gastrik pun cam segan2 nak serang saya hehehe..One more saya solat terawih sampai habis pun tak rasa penat..biasa yang basic pun dah termengah2 n lenguh2 lutut...syokk wooo"

.....Yang masih duk fikir2 nak sahur dengan apa dan nak supplimen apa untuk kekal cergas di bulan puasa..Meh la cuba mineral kopi ni..Saya memang suka sgt coz saya memang ada gastrik dan migrain sebelum ni..itu dulu..kini tak lagi...tapi masih mengamalkan minum MINERAL COFFEE ni...JOM DA[ATKAN SEKARANG!!! SAYA TAWARKAN HARGA SPECIAL SEMPENA RAMADHAN NI..HARGA SAYA...HANYA RM23.50 SAHAJA (biasa rm26.50)...KALAU BELI BANYAK ADA FREEGIFT LAGI....PM/SMS SAYA LAJU2 YA....

Sharing with luv..
Engineer Anna Surie >>0167966598<<
Spiritual Online Entrepreneur


Anda Suka?? Klik LIKE n SHARE!!!...Anda berminat?? Terus ke E-Shop@Online Order!!!..Tqvm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan