Isnin, 19 November 2012

0
Komen

Ruam, gatal2 hilang dengan Garam Buluh dan Kopi Mineral

(Perkongsian Ann Adlina)

I'm the happiest mom today!! syukur ya amat..!! Allah je tahu perasaan ini. huhu.. nape?? ha.. meh dekat.. aku citer sat.. (sila bersabar dgn karangan daku yg pjg ni. kak lin.. sori eh.. tak pandai nk merumus karangan. huhu..)

Kelmarin, pagi isnin, aku ada terperasan Ayra (my almost 3 y.o doter) naik ruam kt bdn dia.. tp sbb skit je, dgn selamba je la antar Ayra ke taska. tp bila balik dari taska ptg ni, aku tgk ruam2 dia dah naik 1 BADAN..!! byk giler mcm demam campak keladi tu. err.. korg tau ke campak keladi tu camner? terus berdezup aku bawak gi jumpa doktor kt klinik. doktor pun ckp mcm campak TAPI AYRA TAK DEMAM PUN..!! So doktor pun xleh la declare tu confirm campak. nway, doktor still bg losyen calamine & ubat tahan gatal. balik rumah.. lepas mandi, abis seluruh badan Ayra aku lumur ngan losyen & bg telan ubat. esok pagi nya pun gitu. blk ptg semalam dr taska, aku tgk ruamnya mcm bertambah byk. gelisah maknya ni.. tuhan je la tau.. huhu.
..





last2, sbb hilang kepercayaan kt ubat2 yg doktor tu bagi (aku lak jadi doktor! apa kes? hehe..), petang smlm aku dah x letak losyen tu. tp aku gi bukak paket GARAM BULUH yg dekat berabuk tersimpan dlm drawer aku tu & campur dgn air. FUHHH...!! baru den tau BETAPA BEST NYA BAU DIA. wargh! hahaha... tp sbb nk anak baik punya psl, aku buat2 tak bau je menda alah tu. hehehe.. aku rendam kain bersih kt dlm air garam buluh tu & lap pelan2 seluruh badan Ayra. aku biar dia kering sendiri, then baru dipakaikan baju. then aku bancuh Mineral Coffee (yg ada garam buluh juga) & bagi Ayra minum skit.

so konklusinya aku x bagi lgsg ubat yg doktor tu smlm. huhu... sungguh2 aku tawakal kpd Allah..

pagi td bangun tdo, nk siap2 gi keja, aku ter perasan gatal2 Ayra dah hampir2 TAKDE!!! wah! wah! wah! mcm x percaya je.. Terima kasih ya Allah..!! Engkau pertemukan daku dgn produk2 yg hebat ini.. dan dgn izinMu, kesihatan anak2 & keluargaku terpelihara..
alhamdulillah.


Anda Suka?? Klik LIKE n SHARE!!!...Anda berminat?? Terus ke E-Shop@Online Order!!!..Tqvm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan