Selasa, 2 Oktober 2012

0
Komen

Bio Ever-kulit berseri, kebahkan demam bayi, tingkatkan pengeluaran susu badan & rawat sinus suami

kredit to Kapten Hayana Darliz dr blognya...

Assalamualaikum..

Ramai yang bertanya sejak saya mengandung lagi, ape yang saya pakai? Ape yang saya consume..sebab kulit nampak berseri..masa mengandung pun berat tak naik sangat..hehe..hampir kepada semua saya menjawab saya makan vitamin, seri innershine la, monavie la, extra virgin oil la..

Tapi hari ni saya terbuka hati nak share rahsia sebenar saya..hikhik..

Pada asalnya memang la nak sorok..nak lawa sorang-sorang..tapi sejak produk ni bantu pulihkan kesihatan anak dan suami, dan ‘bestkan’ lagi alam rumah tangga, saya rasa kawan-kawan pun patut tahu..

Krim bio ever..

Yup! Krim je bendanya..asalnya saya nak consume collagen kinohimitsu..tapi sebab mengandung, benda lah tu takleh diminum..so saya terjumpa dengan krim ni..asalnya saya pakai memang tujuan untuk bantu pulihkan kulit kusam saya, pori terbuka dan kulit tak sekata sebab masa di tempat kerja lama, saya kerap terdedah kepada panas..

1st day pakai, of coz la rasa kulit macam lembut sikit..saya rasa pakai krim ape pun akan jadi macam ni..Cuma application krim ni lain sket..die kena sapu pada 7 tempat nadi kat seluruh tubuh badan..sebab die bantu stabilkan hormone, lancarkan darah..yes, berkesan..ramai tegur kulit saya makin berseri, pori pun mula mengecil..kalau tak percaya, boleh jumpa saya personally.. :) dan selepas bersalin ni, of cos la badan kembali normal dengan mudahnya, alhamdulillah..sekarang tengah usaha untuk pulihkan stretch mark kat perut pula..hasilnya akan saya update di sini..

Sejak raya lepas, saya baru tau 1001 kegunaan krim ni..dan yang paling tersangat orang puas hati ialah membantu masalah ‘dalam kelambu’..tapi jangan pakai sorang, dua-dua kena pakaila..kalau tak…..huhu..

Minggu lepas, anak saya baru masuk 4 bulan..dan Adam demam teruk..batuk dan selsema yang heavy..dua klinik saya dah  pegi untuk check Adam..dapat ubat dan of cos la lena je keje die sebab makan ubat batuk, selsema, ubat demam..sangat kesian..tapi dah 6 hari, demam tak  kebah-kebah lagi..39.1 celcius! Hari ke6 tu, setelah menelaah macam-macam testimony,  saya cuba pakaikan krim tu pada Adam..kat atas batang hidung, kat dada,  leher dan belakang Adam..tak berapa lama, die terus berak lendir..banyak..tapi  masa tu tak syak lagi kesan daripada krim ni..malam tu lepas mandikan Adam, saya pakaikan lagi..Adam muntah keluar lendir..banyak..selsema die pun turun mencurah-curah..tapi Adam dah mula berpeluh..malam tu kami tak jadi nak  bawa Adam pegi hospital sebab suhu badan dah turun..

Sepanjang malam tu Adam berpeluh dengan banyaknya sampai pagi..tapi die dah boleh tido lena..mungkin sebab kahak dah banyak keluar..pagi tu check, suhu badan die dah normal! 36.6 celcius! Selsema pun dah kering, tinggal batuk je ada sikit-sikit lagi..subhanallah..kalau tau, saya dah sapukan krim ni pada Adam awal-awal lagi..takde la die terpaksa makan ubat yang banyak tu..

En.suami saya ade masalah sinus sejak dari kecik..dan sekarang of cos la makin teruk..mempergunakan nasihat kakak ipar bila saya nak suruh suami operate buang sinus tu, kakak ipar kata,

“Kenapa nak buang duit 5-6 ribu sedangkan boleh baik dengan 5-6 ratus je?”

Saya pegang kata-kata tu..dan mula apply krim pada suami..1st application, en.suami bagitau macam pakai nasal spray..pernafasan clear..dan malam tu suami tidur tanpa dengkur buat pertama kalinya! Esok paginya sapu lagi, lender-lendir mula keluar sendiri..mulanya ingat tak berkesan sebab keluar lender tu..tapi en.suami bagitau, itu bukan hingus yang biasa keluar hari-hari tu..keluar lender tu macam meng’clear’kan saluran nasal die..baru dua hari pakai..alhamdulillah progress sangat memberangsangkan..

Raya lepas, kami adik beradik telah mendera mama saya dengan apply krim ni pada sebelah muka die je..dan…..haha..muke mama macam senget sebelah..bahagian yang disapu tu, kedut kat tepi mata dah naik, pipi naik, dagu londeh pun hilang, kedut tepi bibir mama pun naik..menjerit mama, suruh sapu lagi sebelah muka die..haha

Berkenaan penyusuan, saya pernah beli milk booster..iaitu pil untuk pulihkan aliran susu kalau berlaku susu merudum penghasilannya..saya spare pil tu untuk bila betul-betul perlu..tapi tak sangka, waktu yang saya jangka susu akan merudum tu, datang dengan tiba-tiba..anak saya minum susu 4oz x 7 botol sehari dengan baby sitter..balik rumah pukul 7 malam die akan belasah lagi 4 botol sampaila pagi esok..so anak saya perlu 44oz sehari atau 11 botol..yang saya perlu pam hari-hari..bila berlaku camtu, saya terpaksa beli susu tepung kat die sebagai spare..tapi Alhamdulillah sampai sekarang anak saya tak pernah lagi minum susu tepung..dengan apply krim ni juga..

Saya sedar krim ni juga bantu milk booster sebab dalam kandungannya ada ‘wild yam’..2 hari je susu saya kembali pada flow normal..dengan mengepam ikut jadual asal la jugak..


Itulah dia kehebatan Bio Ever Nano Cream dalam membantu menambah nilai kesihatan...siapa yang belum cuba rugi....Jommm cuba...

Untuk maklumat lanjut sila SMS / call saya di  016-7966598
@
 PM di facebook: Anna Surie
@
<<<KLIK DI SINI>>>


Anda Suka?? Klik LIKE n SHARE!!!...Anda berminat?? Terus ke E-Shop@Online Order!!!..Tqvm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan